torsdag 22 december 2011

Äventyr

Oj, vad mycket som hänt sen vi drog iväg på lite äventyr. Känns som att vi har varit borta jättelänge.Tänkte skriva några rader så ni vet att vi lever!

Vi (Marcus) packade bilen proppfull och stack iväg, nästan tre timmar senare än tänkt. Barnen somnade direkt, flera timmar senare än vanligt. (Jag visste direkt att vi skulle få en rolig kväll.)

Första stoppet blev i Borlänge, för lite mat i magen och en bensträckare. 



Sen fortsatte den långa färden uppåt (typ). Vi (återigen Marcus) körde och körde och var inte framme förrän tio på kvällen. Vilken chock vi fick när vi klev ut, hela 17 minus! Brr! Snabbt in med ungarna och jag fick sitta med de i soffan under filten. Min stackars man fick springa ut och in i kylan för att få in all packning. Det var inte jättevarmt inne heller så vi byltade på oss ordentligt!

Barnen hann piggna till innan vi fick de i säng, så vid midnatt gick vi alla att lade oss med lite protester från barnen. Vi hoppades på lite sovmorgon och jag lyckades sova enda till halv tio! Jag märkte inte ens när M gick upp med barnen lite tidigare. 

Efter frukost tog vi på oss många lager kläder och gick ut i kylan. Det blåste motvind och efter halva vägen till affären började gnällfesten. Suck! Elve sa att han hade ont så vi trodde det var vinden i ansiktet han inte gillade. Resten av vägen grät han och sista biten fick jag bära hem honom. Det visade sig att han var helt kall om händer och fötter. Lilla skrutten! 







Nu ska jag gå fika med min fina familj. Skriver kanske senare! (Detta inlägget har tagit mig två timmar bara.)

Nu vet ni att vi lever och har det bra i alla fall!
Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du fina! Jag blir så glad om du slänger in en kommentar!