fredag 23 mars 2012

Helt sjukt!

Naj naj naj! Nu har sjukdomarna tagit över hela familjen. Igår var jag så pigg att jag gick över till en kompis för lite lunch. Det skulle jag inte ha gjort. Idag är min hals sju tusen resor värre än den var för någon dag sen. 

Alli var också piggare igår så jag trodde att hon var klar med att vara sjuk, men icke. Idag har hon feber igen och är lite eländig.

Hennes bror är värst. Han har hög feber hela tiden, den släpper ju aldrig greppet om stackarn. Han har fyra nappflaskor som han varierar mellan, vatten, mjölk, juice och välling. Fint att han får i sig någonting i alla fall.

Även pappan i huset har drabbats om än inte så hårt. Han ska nog orka parta i morgon. 

Själv ska jag banne mig vara frisk på söndag, då vankas brunch med finaste vännerna. Blir nog veckans höjdpunkt det!

Men nu ska ni får höra något helt underbart som hänt under den senaste veckan. Alli har slutat amma på natten! Jaa! Absolut inte frivilligt men när morsan höll sig borta några nätter hade hon inget val. Nu är det bara resten av amningen som ska avslutas också, sen är jag en fri kvinna. Hrm.

Igår var mamma och Jenny förbi med lite förnödenheter till oss sjuklingar. Tack så jättemycket! De kom även med tulpaner som får pigga upp oss i sjukträsket. Tack tack!

Hoppas ni där ute får en frisk och härlig helg!

1 kommentar:

  1. Hoppas ni alla 4 mår bättre nu!

    Antingen blir det att byta blöjor i sov/vardagsrum eller köket så det känns lite som köket nog är bäst ändå. För tyvärr är badrummet pyttelitet :(
    Vi får helt enkelt stå ut haha

    Kram

    SvaraRadera

Hej du fina! Jag blir så glad om du slänger in en kommentar!