onsdag 7 mars 2012

Pyttelilla Elve

Tänk vad liten Elve var när han föddes. Det är så svårt att minnas exakt hur liten han var. En grej har etsat sig fast och det var när jag för första gången fick upp honom i famnen och han var så liten att han höll på att glida ur mitt grepp. Han var så liten i omkrets så jag inte visste hur jag skulle hålla fast honom. Det kändes som att han skulle gå sönder. Tänk då de bebisar som väger under 2,5 kg. Helt galet!

Det är också helt otroligt att de växer i magen och ut ploppar det en liten människa som man älskar från första sekund. Helknas! Ja, detta är vad jag går och tänker på, på dagarna. Bland mycket annat!


Jag hittade Elves första body i storlek 44. Den fick dockan ta på sig nu, precis lagom. Jag hoppas att jag inte (om jag får fler)  får någon mer prematurbebis.

Såhär liten var Elve när han vill komma till oss en och en halv månad för tidigt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du fina! Jag blir så glad om du slänger in en kommentar!