fredag 20 januari 2012

God morgon


Här startar vi fredagen med denna ooootroligt nyttiga frukost! Rostade mackor med Créme Bonjour, gräslök och en kopp te. Det var vad jag hittade i skåpen. Tur jag inte följer någon speciell diet!

Idag ska vi åka och storhandla utan bil. Jeej! Jag ska ta båda barnen i vagnen och släpa med mig shopping(kärring)vagnen på bussen. Blir spännande att se hur det går. Sen möter vi upp Marcus och tar nästa buss till affären. 

Jag försökte övertala honom att ta med sig vagnen (den är blommig och fin) till skolan för det är lättare för honom att släpa på den, men konstigt nog gick han inte med på det.

Så innan lunch ska jag hinna skriva inköpslista = planera hela veckans måltider och lite till, göra mig och barnen i ordning, städa undan lite och när vi har ätit startar vi dagens äventyr! Håll tummarna för att båda barnen somnar i vagnen och sover en timme eller två!

Ikväll, efter det stora äventyret alltså, ska jag iväg på roligheter! Jag ska träffa några av mina allra finaste och vi ska bara hänga. Jag lämnar för första gången  båda barnen med Marcus. Det blir en fin avslutning på denna dagen!


Nu ska jag kolla bra recept på nätet och skriva den roliga listan. Har ni förresten några tips på enkel vardagsmat så får ni gärna dela med er.


Ha det fint!

2 kommentarer:

  1. Ärtsoppa m pankisar hälsar farsan :D

    SvaraRadera
  2. Ärtsoppa, jeej! Marcus tycker inte pannkakor är mat.

    SvaraRadera

Hej du fina! Jag blir så glad om du slänger in en kommentar!