söndag 8 januari 2012

Händelserik helg

I fredags kom bästa Jenny-syrran förbi och mös med oss. Marcus var iväg på roligheter med polarna så det var trevligt att Jenny kom förbi så lägligt. 

Vi gick till pizzerian och hämtade lite mat för jag hade ingen lust att stå i köket. 


Såhär glada var de när vi äntligen fick sätta oss ner och äta. Elve var nog gladast. Han var så hungrig så han åt en halv (barn) pizza på 5-10 min. Han tjoffade in det i sådan fart att Jenny hade svårt att hinna med! (Hon skar upp pizzan.)


Ser ni vad mycket han åt? Ja, Elve. Den kräsnaste ungen ever. Det är så typiskt att han ska tycka om pizza! Hrm!


Jag klämde i mig denna skinksallad. Den var mycket godare än vad den ser ut. 


Som vanligt satt Alli bara och spanade in läget. Om hon åt någon mat? Knappast!

Igår var jag och barnen iväg på korvgrillning och fika hos några vänner. Himla trevligt var det! Iskallt men trevligt! Jag frös så mycket (jag min dumsnut hade alldeles för lite kläder) så vi fick flytta in picknicken. Det tackar jag för! :)

Elve och S lekte så fint hela tiden. (De små, små dispyterna räknas inte ens.) Det var härligt att se! På slutet byggde de upp ett torn av klossar som fick stå i fem sekunder innan det raserades. Varje gång klossarna flög så höll barnen på att kikna av skratt. Sånt värmer verkligen i mammahjärtat! 

Tyvärr åkte kameran aldrig fram. 

På kvällen försökte jag och mannen ha lite myskväll med ostbricka och dipp. Men vi hade en liten marodör som hela tiden skulle vara framme med sina långa fingrar och förstöra. Om ni undrar varför vi inte plockar fram sånt efter att hon har lagt sig är för att oftast så somnar pappan i huset före marodören. Marodören är ju ingen mindre än vår finaste Alli. 

Men ibland skulle det sitta fint om hon kunde somna samtidigt som brorsan OCH börja äta mat. Det är väl inte att kräva för mycket av en 10-månaders? Nej, det tycker jag låter som en perfekt deal! Jag ska bara få henne att skriva under på det!

Idag händer inte mycket. Just nu sover Alli middag och när jag ska lägga Elve så väcker väl han henne. Som vanligt! Det är ju kul att de tänker på morsan, att jag aldrig ska behöva vara ensam. Omtänksamma ungar.

Hoppas ni med haft en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du fina! Jag blir så glad om du slänger in en kommentar!