måndag 30 januari 2012

Ah, ljuva vardag

Efter en både händelserik och knasig helg så är det fint med vardag igen. Det bästa är att vi är två vuxna igen. Marcus har tillbringat hela helgen på Djurö. 

Fredagen gick i lugnets tecken. Inte många knop där inte. Vi lekte med tågbanan och Elve bjöd på fika och sen hann vi kolla på Maisy också. 

I lördags kom gulligaste grannen och hämtade Elve så han fick hänga med grannpojken. De åkte pulka, lekte hos grannen och åt lunch. Ni förstår hur mycket jag fick gjort hemma på den stunden va? Eller ja, jag hade ju gnällspiken Alli i hasorna och precis när jag hade nattat henne kom de förbi med en skrikande Elve som inte alls ville komma hem än. Han lyckades väcka Alli och han själv vägrade somna. Jeej!

Vilken tur att Isse och Petra kom förbi just då! Tyvärr hade Elve inte hunnit sova middag och han blir helt odräglig när inte sover lite. Stackars Isse vad han fick stå ut med! Tror att han gick hem med en blåtira och hål i huvudet. Nästan i alla fall. 

Elve har kommit in i en sådan attack-slåss-period efter att han började på förskolan. Jag vet inte om det har med just det att göra, om det är åldern eller om vi som föräldrar har misslyckats lite. Skittråkigt är det i alla fall! 

Tillbaka till lördagen. Vi tog en sväng till affären och bara det var värsta träningspasset. Vägarna är så välplogade här. Nåja, vi fick handlat det vi skulle ha och många rymningar senare satt kiddosarna i vagnen och vi var ute i friska luften igen. Elve lyckades somna i vagnen en liten stund. Vi lagade middag och sen kom päronen förbi med fika. Gott!

Två trötta killar


Igår hade jag velat gå ut. Det var perfekt pulkaväder, -3 och sol. Men icke, Elve ville bara vara inne och leka med sina bilar. Så då var vi bara inne och lekte. Hela sketna dagen!

Jag missade mitt spinningpass också. Marcus kom hem så sent och min mage ville inte alls samarbeta när det var dags att springa iväg. Men nästa söndag så!

Ni ser, det har hänt ganska mycket i helgen och ändå inte. Men efter denna helgen är det skönt att vardagen kickar igång igen. Får se vad denna dagen har att bjuda på.

Hoppas ni har haft en fin helg!

2 kommentarer:

  1. hahaha, oj höll p o skriva kekkeke (man skriver så när man skrattar i korea ;))d verkar som en trevlig helg funderar p att komma förbi nån dag om ja orkar men brukar alltid va helt död efter skolan så d ett under att ja orkar komma hem :P kanske kommer nån helg istället, o ska försöka bli bättre p att kommentera ;D

    SvaraRadera
  2. o söta men trötta ungar btw :D

    SvaraRadera

Hej du fina! Jag blir så glad om du slänger in en kommentar!