onsdag 15 februari 2012

Sega dag

Idag har jag en fantastisk dag. En sådan där som aldrig tar slut, känns det som. Varför är det alltid tråkiga dagar som är så lååånga?

Alla roliga planer den här veckan har gått i kras och sjukstugan här hemma är ett faktum.

När jag hämtade hem Elve igår var han riktigt eländig så jag tyckte han skulle vara hemma och vila idag. My mistake! Han har inte haft någon feber och varit hur pigg som helst. Antagligen lite uttråkad eftersom sjuklingen Alli bara vill sitta i famnen och ha det mesta av mammas uppmärksamhet.

Fördelen med att vara så här uttråkad är att man får mycket gjort. Mycket tvätt hinner tvättas och vikas, alla sängar blir renbäddade och köket blänker som aldrig förr.

Längtar efter sisbesök! Du är så välkommen idag!

Nu till en helt annan sak. Jag bara undrar. Om det här


väntade på er när ni kom hem, vad skulle ni göra då?

Jag skulle jubla (nåja, bli väldigt glad i alla fall), bryta upp locket och slänga i mig några hjärtan. Sen skulle jag läsa kortet och fälla en liten tår över kärleksförklaringen. Sist men inte minst skulle jag slita upp paketet för att få veta vad det innehåller.

Vad min man gjorde? Han kom hem, smeglade på grejerna och sen åt han middag. Han hade nog varit hemma i alla fall en timme innan han behagade att ens undersöka vad han hade fått.

Jag förstår bara inte hur man inte kan vara lika nyfiken som jag är. :)

Nej, nu ska vi bråka vidare här hemma!
Kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du fina! Jag blir så glad om du slänger in en kommentar!