torsdag 1 december 2011

Adventskalender

Vill ni veta? :) Blev så glatt överraskad av min man i morse! 

Fick ett sms där det stod: "Kolla under skrivbordet". Jag blev så förvirrad att jag kikade under matbordet först, men där fanns ju inget annat än veckans matrester. Jag fortsatte sökandet och vad tror ni jag hittade?! Den största kassen jag sett, i fint julmotiv. Jag kikade ner och såg 24 (!) små paket! What? 

Jag har fått en adventskalender av min finaste man. <3
 Dagen började minst sagt bra! :)

Sen kom mamma och hämtade oss och vi åkte till stan. Planen var att vi skulle till julmarknaden i Kungsträdgården och kika efter julklappar. Vi började med en stärkande lunch på NK. Sen tänkte vi att vi lika gärna kunde ta varvet runt där. Pop. blev första stoppet. Där gick Elve runt i godan ro och plockade på sig det finaste han kunde hitta. (Tur att mormor vad med :P) Det blir bra klappar till lillen! 

Sen drog vi vidare och råkade hamna på leksaksavdelningen. Tror vi spenderade en timme där. Han hittade en hylla med massa låtande minikaruseller, bergochdalbanor och tågbanor. Han var så fascinerad! Stod där och tittade, pekade och dansade med i musiken. Jodå, jag och mamma hade också kul! ;) Det däremot fick bli kvar på hyllan. Mamma sa att de kostade nånstans mellan 2-5000 kr. Vilka köper sådana?

Målet var som sagt julmarknaden. Döm om vår förvåning när vi kom fram! Allt var ju stängt! Bah! 1:a dec och inte ett endaste stånd var öppet! Nåja, jag och mamma ska ge det en ny chans nästa vecka.

Nu blir det en lugn hemmakväll och håll tummarna för att Alli ska ha vett nog att somna i tid (22.00 skulle räcka finfint). 

Ps. Det var en ekologisk ansiktskräm i paketet. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du fina! Jag blir så glad om du slänger in en kommentar!