lördag 3 december 2011

Pepparkaksbak

Idag har vi haft besök av min fina vän Petra och hennes son Isidor som jättegärna ville leka med Elve idag. Han är nog den snällaste lilla pojken jag känner. Stackarn fick känna på Elves hårda nypor några ggr. Elve har mycket att lära! ;) De diskade, fikade och hamrade i lekrummet. Och varför är det alltid så att barnen ska bråka om samma leksak? 

Hm! Tänker man efter så är nog vi vuxna också så. Vi pratar ju alltid om att gräset är grönare på andra sidan. Eller att vi kanske tror det.. :) Så det är väl inte så konstigt egentligen. Äpplet faller inte långt från trädet. Ok, jag ska lägga ner ordspråken för denna gången!

När de började bli lite väl griniga vankades det lunch. Då fick Petra fullt upp vilket ni kan se på bilden nedan :) Alli ville också va med på ett hörn, även om hon bara orkade klämma i sig en liten, liten makaron. (Bättre än inget i alla fall!) 

Sen började det roliga! Oj vad killarna bakade och stod i! När två plåtar var gjorda så tröttnade de, då fick pappan i huset ta över. Vad jag såg så försvann nog den mesta degen ner i magen på´n :)






Tack för besöket, vi hade så trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du fina! Jag blir så glad om du slänger in en kommentar!