måndag 5 december 2011

Mitt hjärta

...smälter när:

- Elve springer och hämtar en trasa när Alli spyr, torkar upp och säger - Oj oj!

- Alli tar kontakten och börjar tugga på så kommer Elve springande, tar ifrån henne den och säger - Aj aj, Ajji (Alli)! 

- Marcus springer till affären i regnet, strax innan stängningsdags och köper gotte till mig.

- Alli och Elve leker ihop och pratar med varann på sitt egna språk.

- Marcus sitter i soffan med båda barnen i famnen och läser för de.  


- När Elve ger mig en riktig smällpuss!


- När Alli diskar och stoppar diskproppen i munnen. (Ja, den liknar ju en napp men det är konstigt att den duger och inte en riktig napp.)

Jag måste bli bättre på att se de fina stunderna i vardagen. Stoppa de i hjärtat och plocka fram de när jag har en jobbig dag. Min älskade lilla familj! <3

1 kommentar:

  1. Härligt. Man får ta vara på de fina stunderna i vardagen.. Roligt att skriva ner och läsa senare också!

    SvaraRadera

Hej du fina! Jag blir så glad om du slänger in en kommentar!