fredag 9 december 2011

Halshuggen tomte och finbesök

Igår kom Hasse och Elina förbi och hängde med oss en stund. Det var väldigt uppskattat! Hinner alltid gå så lång tid mellan gångerna man ses. Igår konstaterade vi att vi nog inte ses förrän till nästa år igen.

När Elve fyllde år så kunde de tyvärr inte komma på kalaset så de hade med sig paket igår istället. Oj, vad glad Elve blev! (Nu förväntar han sig nog en present varje gång de kommer förbi.) Han fick en traktor som han lekte med hela kvällen. Han gjorde stenar av det gråa inslagspappret och fraktade de med traktorn. :) De hade även med sig en julklapp till honom. Tack, ni är för goa!  

Inte att förglömma tomten och glöggen som vi päron fick! (Det är illa när jag kallar mig själv för päron. Det kallade man föräldrarna när man blev tonåring och skulle vara lite cool.) Tomten halshögg jag och Elve när Marcus hade gått till skolan. Det var gott! :P Glöggen festar nog Marcus och vännerna på i morgon!


Han visste inte var han skulle ta vägen, så glad blev han!





Gott med choklad!

PS. Jag har alltid velat ha en sådan där chokladtomte, men mamma sa alltid nej. :)
PS 2. Bullarna uppskattades även av gästerna.
PS 3. Japp, Elve är nyklippt! Vad tycks? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du fina! Jag blir så glad om du slänger in en kommentar!